Home » Uncategorized » Het tweede Scherm

Het tweede Scherm

Tijdens de Ster Extra reclameblokken open je een wereld aan extra’s van al je favoriete merken. Van unieke acties en extra beeldmateriaal tot kortingen en exclusieve aanbiedingen, allemaal direct op je tablet. Direct van tv op je tablet. Wanneer een Ster Extra blok bijna begint, laat de app je weten dat je allerlei extra’s kunt bekijken tijdens de commercials in dat blok. Via internetverbinding weet de app precies wanneer welke commercial te zien is en toont je direct de bijbehorende extra’s. Van meer informatie over het product tot exclusieve deals of downloads. Tijdens het tv kijken profiteer je direct op je tweede scherm.
Dit is een korte beschrijving van de nieuwe app voor tijdens de ster reclames op je tweede scherm.

tweede

Steeds vaker kun je zelf actief deelnemen aan televisie programma’s. Daarmee bedoelen ik niet het sms’n bij programma’s al Idols.  Wel bedoel ik het nieuwe element “Het tweede scherm”. Bij meerdere programma’s kun je tegenwoordig zelf actief deelnemen aan programma’s door op je tweede scherm naar een website te gaan. Zo kan je bij kassa je mening delen op het tweee scherm en tijdens de ster reclame blokken is er een extra beleving te vinden op je tweede scherm.

Deze ontwikkeling is absoluut een microtrend. Voornaamste reden is dat het nog in zijn kinderschoenen staat. Televisiemakers zijn nog aan het experimermeteren wat ze met de trend kunnen. Het moet nog blijken waarvoor de doelgroep wel of niet gevoelig is. We spraken na 2001 over HTML 2.0. Tegenwoordig wordt er zelf gesproken van html 3.0 wat aangeeft dat internet steeds interactiever wordt. Televisieprogramma’s worden ook steeds interactiever. Verhalen op tv worden soms op internet verder verteld en visa versa.

De ontwikkeling komt natuurlijk direct voort uit snelle ontwikkeling van tablets en laptops die we hebben gezien de afgelopen jaren. Steeds vaker zitten mensen op de bank achter een scherm. De desktop in de studeerkamer verstoft bij steeds meer mensen weg. Deze mesotrend zorgt ook voor grote culturele verandering. Omdat we constant online zijn regelen we een heleboel dingen tegenwoordig anders. Uitnodingen, online betalen, routeplanner en contact zoeken zijn hier enkele voorbeelden van.

De snelle ontwikkeling die we zien komt voort uit de megatrend digitalisering. De vraag naar mobiel toegang tot digitale functionaliteit en informatie is sterk gegroeid. De gehele hardware markt is daardoor ook een totale transformatie ondergaan. Zo zijn onze mobieltjes tot ongeveer hetzelfde als het niet meer is in staat tot computer van 10 jaar terug. Zien jullie toekomst in interactieve televisie en zal het daarmee dezelfde ontwikkeling ondergaan als het web

Rutger Wink
1585514

http://www.tsbc.com/multi-screen-marketing/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Web_2.0
http://www.spreekbuis.nl/content/2853/Ster_dit_jaar_actief_op_tweede_scherm.html
http://app.nos.nl/tourscherm-2012/
http://www.sterextra.nl/

Advertenties

1 reactie

  1. merelvesch schreef:

    Ja, er is toekomst voor interactieve televisie en ja, video zal ook tot een heel groot deel via het internet naar ons komen. Maar een belangrijke functie die televisie heeft is de passieve functie. Men wilt op de bank ploffen, even niks aan het hoofd hebben en passief naar het scherm kijken. Als je om je heen vraagt, zal iedereen dit beamen.

    Terwijl de computer een actieve functie heeft. Je bent bezig op de computer en gaat hier niet passief voor zitten. Daarom denk ik dat het een het ander niet volledig zal vervangen.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: